PROGRAM OFFICER – EDUCATION AND SCIENCE / ADMINISTRATEUR DE PROGRAMME (H/F) – ÉDUCATION ET SCIENCES NGO Vacancy | UNGO Jobs

Job Title: PROGRAM OFFICER – EDUCATION AND SCIENCE / ADMINISTRATEUR DE PROGRAMME (H/F) – ÉDUCATION ET SCIENCES

Country: Canada
Organization: International Development Research Centre
Closing date: 6 Feb 2022

Pursue a Career with Impact

IDRC’s Education and Science program supports research to ensure children and youth from vulnerable populations are in school and benefit from high-quality education. The program also supports women’s leadership in strong science systems that produce knowledge and innovation and improve lives.

PROGRAM OFFICER – EDUCATION AND SCIENCE

Two positions – One position is Permanent / One position is Temporary (until December 2022)

Ottawa, Canada

The program division is currently seeking two Program Officers to be based in Ottawa. These positions will have a particular focus on strengthening science and innovation systems. This will include:

• advancing gender analysis and women’s leadership in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields;

• individual and organizational capacity strengthening in STEM (including research chairs, engineering training;

• skills building for the future of work);

• strengthening science ecosystems, including strengthening science advice and mapping research infrastructure.

Overview of Qualifications

· Master’s Degree in a relevant social science discipline such as international development, political science, economics, or natural sciences. A doctoral degree is an asset.

· Requires three years’ relevant experience in managing the development, operationalisation and monitoring of programs to build the capacity of individuals and organizations in sciences and fields relevant to building the knowledge and evidence for addressing global development challenges.

· Bilingual (English/French) position at an intermediate level

· Knowledge of contributions of research to development especially in fields relevant to FI.

For more information about this rewarding career opportunity and to apply, please visit our website at idrc.ca/careers.

Application Deadline: 6 February 2022 at 23:59 EST

As part of Canada’s foreign affairs and development efforts, IDRC champions and funds research and innovation within and alongside developing regions to drive global change.

IDRC is committed to creating and fostering a respectful, diverse, equitable and inclusive workplace culture that reflects the people’s lives we impact and the Canadian community we work within, where everyone is comfortable being their authentic selves. We welcome Indigenous peoples and persons from all races, ethnicities, gender identities and expressions, sexual orientations, and physical or mental abilities to be part of our team.

Faites un travail qui a de l’impact

Le programme d’Éducation et sciences soutient la recherche pour garantir que les enfants et les jeunes des populations vulnérables fréquentent l’école et reçoivent une éducation de qualité. Nous soutenons également le leadership des femmes dans des systèmes scientifiques solides qui produisent des connaissances et des innovations et améliorent la qualité de vie.

ADMINISTRATEUR DE PROGRAMME (H/F) – ÉDUCATION ET SCIENCES

Deux postes – un poste permanent et un poste d’une durée déterminé (jusqu’à décembre 2022)

Ottawa, Canada

La Division des programmes est actuellement à la recherche de deux administrateurs de programme qui seront basés à Ottawa. Ces postes seront particulièrement axés sur le renforcement des systèmes de science et d’innovation dans la région Amérique latine et Caraïbes (région ALC). Il s’agira notamment de renforcer les conseils d’octroi de subventions scientifiques dans les pays à faible revenu afin de mieux gérer la recherche, de soutenir la recherche qui renforce les politiques des agences d’innovation concernant les PME, avec un accent particulier sur l’innovation inclusive et les entreprises dirigées par des femmes, et de faire progresser l’analyse des sexospécificités et le leadership des femmes dans les domaines de la science, de la technologie, de l’ingénierie et des mathématiques.

Survol des qualités recherchées

· Diplôme de maîtrise dans une discipline pertinente des sciences sociales comme le développement international, les sciences politiques, l’économie ou les sciences naturelles. Un doctorat est un atout.

· Au moins trois ans d’expérience de la gestion de l’élaboration, du démarrage et de la surveillance de programmes visant à renforcer les capacités individuelles et organisationnelles dans les sciences et les domaines pertinents pour produire les connaissances et les données probantes permettant de relever les défis mondiaux en matière de développement.

· Poste bilingue (anglais/français) de niveau intermédiaire.

· Contributions à des recherches sur le développement, particulièrement dans des domaines pertinents pour le programme FI.

Pour en savoir plus au sujet de ce poste et pour postuler, veuillez consulter le crdi.ca/emplois.

Date butoir : le 6 février 2022 à 23h59 HNE

Dans le cadre des activités du Canada en matière d’affaires étrangères et de développement, le CRDI soutient et finance la recherche et l’innovation dans les régions en développement, et avec celles-ci, pour impulser le changement à l’échelle mondiale.

Le Centre de recherches pour le développement international s’engage à créer et à favoriser une culture de travail respectueuse, diversifié, équitable et inclusif qui reflète la vie des personnes sur lesquelles nous avons une incidence et la collectivité Canadien au sens dans laquelle nous travaillons, où chacun est à l’aise d’être son authentique soi. Nous accueillons les peuples indigènes et les personnes de toutes races, ethnies, identités et expressions de genre, orientations sexuelles et atteintes d’un handicap physique ou mental pour faire partie de notre équipe.

How to apply:

For more information about this rewarding career opportunity and to apply, please visit our website at idrc.ca/careers.